Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul

Telefon : +90 (216) 564 90 00

Fax : +90 (216) 564 99 99

info@ozyegin.edu.tr

Dersler

Dersler

Dersler:
  • Finansal Muhasebe ve Raporlama
  • Makroekonomik Dinamikler
  • Yönetim Ekonomisi
  • Finansal Menkul Kıymetler ve Piyasalar
  • İş Analizi
  • İş Etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk
  • Stratejik Yönetim Labı.
  • Pazarlama Yönetimi
  • Operasyon Yönetimi
  • Organizasyonlarda Davranışların Yönetimi
  • Kurumsal İletişim
  • Yapay Zekâ Destekli İş Stratejisi
  • Yeni Ürün Geliştirme
Yönetici Seminerleri Serisi Dersi:
  • Yönetici Seminerleri Serisi
Proje Dersi:
  • MBA Bitirme Projesi

DERSLER:

ACCT 501- Finansal Muhasebe ve Raporlama: Ders içeriği şunlardan oluşur: (1) finansal raporların hazırlanmasında kullanılan kavram ve prensipler, (2) ekonomik faaliyetlerin finansal raporlara kaydedilmesinde kullanılan metodlar, (3) finansal raporların analiz edilmesi ve yorumlanması, (4) finansal raporları kullananların tanımlanması ve (5) kullanıcıların finansal raporlamada oynadığı roller.

ECON 501 - Makroekonomik Dinamikler: Bu ders, küresel ekonomi perspektifiyle büyüme, enflasyon, para politikası,maliye politikası, parasal gevşeme ve finansal krizler gibi makroekonomik konuların analiz edilebileceği bir çerçeve oluşturmayı amaçlar. Makroekonomik teori yanında güncel örnekleri içerir. Dönem boyunca geliştirilecek makroekonomik modeller, son dönemde gündemi meşgul eden makroekonomik konuları anlamakta kullanılacaktır.

ECON 502 - Yönetim Ekonomisi: Bu derste arz ve talep, üretim, maliyet, piyasalarda tam rekabet ve monopoller gözden geçirilir. Mal ve servislerin fiyatlandırılması, yönetici maaşları, firmaların pazara giriş kararlarında iktisadi prensiplerin rolü ayrıntılı olarak tartışılır. Oyun teorisi ve strateji dersin son konularıdır.

FIN 502 - Finansal Menkul Kıymetler ve Piyasalar: Bu ders, yöneticilerin akıllı yatırım kararları vermeleri için gerekli finansal araçlara ve yöntemlere odaklanmaktadır. Ders, finansal piyasaları ve bu piyasalarda işlem gören finansal araçları inceleyerek başlar ve modern finansın niceliksel araçlarının ve yöntemlerinin tanıtılmasıyla devam eder.

MGMT 503 - İş Analizi: Günümüzde şirketler çağdaş bilişim teknolojileri sayesinde büyük miktarlarda veriyi kolaylıkla toplayıp biriktirebiliyorlar. Başarılı işletmeleri diğerlerinden ayıran bu veri dağlarından yararlı bilgiler edinip bu bilgileri karar verme mekanizmalarında kullanabilme yetisidir. Ayrıca, işletmeye dair kararlar genellikle belirsizlik altında verilir. Bu derste öğrenciler veri analizi yorumlanması ile belirsizliklerin ölçülmesi ve modellenmesi için kullanılan çeşitli bilimsel araç ve tekniği öğrenirler.

MGMT 505 - İş Etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Yöneticiler ve çalışanlar, profesyonel kariyerleri süresince sürekli etik ikilemler ile karşı karşıya kalırlar. Bu nedenle, bir şirketin her seviyesinde karar alma süreçlerine iş etiğinin de entegre edilmesi hayati önem taşır. Bu ders, kuramsal yaklaşımlar, (öz) eleştiriye dayalı tartışmalar ve gerçek iş vakaları ile, iş etiği konuları için bilimsel bir çerçeve sunar.

MGMT 701 - Stratejik Yönetim Labı: Bir şirketin başarısının ve sürdürülebilirliğinin temelinde stratejik konular yatar. Bu ders, kaynaklar, yetkinlikler, çevresel etkileşim, şirket ve iş modeli evrimi, organizasyon ve inovasyon portföyü, bilgi ve paydaş yönetimi, değer yaratımı, sürdürülebilir rekabet avantajı, performans etkisi ve stratejik uygunluk gibi stratejik yönetim alanında seçili temel kavram ve araçları tartışır. Ders sırasında öğrenciler, bu stratejik yönetim kavramlarını kullanarak, gerçek dünyadan bir şirketin stratejik analizini gerçekleştirirler.

MKTG 502 - Pazarlama Yönetimi: Bu ders bir örgütte pazarlamanın oynadığı role giriş sunar. Derste özellikle örgüt içerisinde pazarlama çözümlerinin geliştirilmesi ve pazarlama sorunlarının tanımlanıp analiz edilebilmesi için gerekli becerilerin geliştirilmesi konuları işlenir. Derste, pazarlama kararları alabilmek için gerekli analitik kavramlar ve teknikler ele alınır ve müşteri değerinin nasıl yaratılacağı, korunacağı ve sürdürülebileceği üzerinde durulur. Ders aynı zamanda öğrencilerin kendi pazarlama kararlarını sunup savunabilmesi ve diğerlerinin tavsiyelerini eleştirel bir gözle inceleyip tartışabilmesi için (hem yazılı hem sözlü) bir forum niteliği de taşır.

OPM 502 - Operasyon Yönetimi: Bu ders imalat ve hizmet organizasyonlarındaki operasyon fonksiyonuna odaklanır. Operasyon yönetimi mal ve hizmet üretimi ile ilgili tüm tasarım, planlama, koordinasyon ve kontrol faaliyetlerini içerir. Kapsanan konular arasında süreç analiz ve tasarımı, kalite yönetimi, kapasite planlaması, envanter yönetimi ve tam-zamanında üretim sistemleri yer almaktadır. Farklı sektörlerde operasyon fonksiyonunun içeriği ve stratejik önemi uygulamalı örneklerle vurgulanır.

MGMT 705 - Organizasyonlarda Davranışların Yönetimi: This course discusses the major concepts within organizational behavior with a critical lens, emphasizing foundational principles essential for effective management and leadership. Key topics explored include foundations of human behavior; values, attitudes, and personality; individual perception and decision making; motivation; understanding group behavior and work teams; organizational culture and leadership; communication and conflict.

MGMT 736 - Yeni Ürün Geliştirme: Öğrencileri yeni ürün geliştirme ve özellikle de yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi süreç ve kavramlarıyla tanıştırmak.

YÖNETİCİ SEMİNERLERİ SERİSİ DERSİ:

MGMT 600 - Yönetici Seminerleri Serisi: Bu ders, üst seviyedeki yöneticilerin ve karar alıcıların görüşlerini, tecrübelerini ve iş pratiklerini öğrencilerle paylaştığı bir seminer serisi olarak organize edilmiştir. Bu seminerler aynı zamanda öğrencilerin konuyla ilgili soru ve düşüncelerini misafir konuşmacı ile birlikte tartışacakları bir çerçevede tasarlanmıştır.

PROJE DERSİ:

PROJ 720 - MBA Bitirme Projesi: Bitirme Projesi MBA programının son kısmıdır. Proje kapsamında öğrenciler mevcut bir kurum ya da yeni bir girişim için, etki yaratacak bir çalışma yaparlar.  Bu organizasyonu ve dış çevresini kapsayan mevcut durum analizi ve buna bağlı olarak aksiyon alternatiflerinin belirlenmesini içerir. Öğrenciler MBA programı süresince öğrendikleri kavram, yöntem ve teorileri uygularlar.  Proje sonunda çalışmanın tüm yönlerini kapsayan bir rapor yazılır ve ilgili öğretim üyelerine “yönetici raporu” formatında hazırlanmış bir sunum yapılır. Öğrenciler ayrıca bir de “çıkarılan dersler” raporu hazırlarlar. Proje bireysel ya da takım çalışması olarak yürütülebilir. Proje konusu bireysel ya da takım üyelerinin ilgi alanlarına göre belirlenir.